Nagyon érdekes volt az út, a föld mélye felé haladva az óriási betontömegben úgy éreztem magam, mintha valami múzeumban lennék. Hűvös volt, minden fényes, irreálisan sok szabad tér és szédítő mélység várt ránk a Rákóczi tér alatt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgmweRglGH51oopMEXSSPgP4ig3lyNt6z40FD0DrVh1SEjBwCTdGFAT111BivrpNX1pV3fXP3Wtf8AWTKPJgSSkDjy9zmXZR3kSL9LnYdT7R9iJ6BXS0x2anfYjtrcVBruH5fHrqW5Vieeh/s1600/2014-03-28+13.04.05.jpg)
Tulajdonképpen olyan, mintha nem lenne befejezve az építmény. Az oké, hogy a terveken jól néz ki, de sajnos a valóság a mérnökök elképzeléseit a legtöbbször nem a megálmodott módon adja vissza.
Felmerül bennem a kérdés: miért nem kértek meg mondjuk pár művészt, hogy díszítsék azt a sok sima, nagy felületet néhány szép, vagy legalább elgondolkodtató művészeti alkotással? De akár porcelán békák is lehetnének ott, csak ne lenne üres...
Mondjuk nagy esély van arra, hogy a graffitisek birtokukba veszik a felületeket és tele lesz keveseket érintő, laikusnak akár megfejthetetlen, önkifejezést elősegítő alkotásokkal.
A Rákóczi téri metróegyébként ijesztően mélyen van, és mindemellett fantasztikus látványt nyújt. Sajnos az ott készített képeim nem sikerültek, így nem illusztrálom.
A Kálvin téri megálló stílusa szimpatikus volt. Egy repülőtéri terminálra emlékeztetett, és ennek a megállónak talán jól is állt a szürkeség.
Ami jobban érdekelt, az a Fővám tér volt. Kíváncsian ámultam, hogy milyen megállót élvezhetnek a Corvinusosok (és talán majd szeptembertől én is) nap mint nap. Monumentális, modern és nagyszerű. Továbbgondoltam a betongerendák funkcióját: elképzeltem, milyen érdekes lenne rajtuk divatbemutatókat tartani!
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgdj-yrhg_6gCLzhzN2tQ-jy60ZKB0thONdaVQyenuf2wmGts73rrkW-fRlLwDy7p3uEhIwaT4hfFYxIp7d5C9uXtAcuwx-KtqYEyJ7Lf8e10lGxc9-iJ0KsdIvONYPq_nxsyL04K94eP3E/s1600/mozaik.jpg)
Ellenben a felszínt nagyon szépen megépítették. A metrólejáró stílusa alkalmazkodik a már ott lévő épületekhez, nem lóg ki, nem állít éles ellentétet új és régi között. Szakszerűen kifejezve: illeszkedik a tájba. Az más kérdés, hogy mekkora környezeti kárt okozott ezen megálló megépítése. Erre most nem térnék ki.
Tovább utaztunk egy törzshelyemre, a Móricz Zsigmond körtérre. Ugyebár,mint azt korábban is említettem, azért halasztottam a szakdolgozatom, hogy a 4-essel ide utazva vehessem át. :D
Boldoggá tett, hogy végre vidám és viszonylag sok színt alkalmaztak. Mondjuk a motívumon nem gondolkodtak túl sokat, csak színes téglalapokat pakoltak egymás fölé, mégis felüdülés volt a látvány a sok szürkeség és egyhangúság után. Talán a Kertészeti Egyetem közelsége és korábbi közszemlére tett munkái miatt titokban abban reménykedtem, hogy a természetre, a növényekre is találhatunk utalást a megálló dizájnjában.
A rendkívül közeli Újbudát is bevettük. Letisztult,modern, egyszerű stílus. Nekem nagyon tetszett. Nekem a bevásárlóközpontok hangulatát idézte a megálló.
Végül elérkeztünk a Bikás parkba,amit holnap folytatok....:D:D:D:D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése